4/06/2016

AUSTRALIA-ALWAYS A GOOD IDEA


Vähän on menty hiljaiselon puolelle täällä blogissa. Täällä Australiassa olen keskittynyt paljon elämiseen ja nauttimiseen. 

Nautin siitä, että voin välillä tulla blogiini jakamaan kokemuksiani ja juttujani. En halua kuitenkaan pitää matkapäiväkirjaa tai laitella turisti kuvia paikoista. Kirjoitan, jos keksin jotain inspiroivaa. Nyt haluan jakaa tämän hetken kuulumiset ja ajatukset. 



On ollut ihanaa karata lomailemaan maailman toiselle puolelle. Muistan vieläkin sen lievän shokin, kun astuin lentokentältä ulos tähän trooppiseen ilmastoon. Sitä on vaikea kuvailla. Ja se tunne, kuin todellakin vasta tajusin, että olen Australiassa. 

Kaikki tapahtui niin nopeasti ja lentoliput varattiin kaksi viikkoa ennen lähtöä... Katson taaksepäin tuota aikaa hymy suin ja ylpeänä itsestäni. Ennen matkaani puhuin yksin matkustamisesta. Nyt voin kertoa, että se on parhain ja kokemusrikkain vaihtoehto kenelle tahansa. Tulet tapaamaan ihmisiä eri puolelta maailmaa, koet ikimuistoisia hetkiä, oivallat asioita itsestäsi ja elämästä, sinusta tulee itsenäisempi, maailma avartaa mieltäsi ja ennen kaikkea tulet ihan varmasti nauttimaan ajastasi. 

Olen viettänyt Australiassa nyt seitsemän viikkoa ja tämä paikka vaan tuntuu niin kodilta. Olen ollut suurimman osan ajastani täällä Manlyssä. Manly kuuluu Sydneyyn ja täältä matkaa esimerkiksi keskustaan on 30 minuuttia lautalla. Manly on rento ja ihana paikka. Kun tulin tänne, minulle kerrottiin, että tulet olemaan täällä pidempään, kuin olet suunnitellut. Ihmiset rakastuvat tähän paikkaan ja jymähtävät helposti paikoilleen. 

Mutta en koe, että olen jymähtänyt paikoilleni, sillä varsinaista suunnitelmaa minulla ei koskaan ollutkaan. En ole poistunut Sydneystä lainkaan ja se on ihan okei. Tämä on ollut ihan huippu aikaa ja hostellista on muodostunut jo koti. Tiedän, että tulen Australiaan vielä takaisin, ehkä jopa tämän vuoden puolella tekemään working holidayta. 

Nyt jännittää jo, sillä tulen Suomeen kahden viikon sisällä! En voi sanoa, että olen innoissani, mutta nyt tuntuu hyvältä hetkeltä palata vähän hoitamaan asioita kuntoon, ennen uusia seikkailuja ;)
Ja kohta Suomessakin on kesä!! 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kiitos kommentistasi <3